مهارت های زندگی برای جوانان

به همراه مطالبی مفید برای والدین ایشان

مهارت های زندگی برای جوانان

به همراه مطالبی مفید برای والدین ایشان

سلام خوش آمدید

 کاش وقتی ۲۰ ساله بودم میدانستم

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳ ب.ظ

تینا سلیگ مدرس مدیریت و کارآفرینی در دانشگاه استنفورد است. او به عنوان هدیه‌ی بیست سالگی فرزندش «جاش»، کتابی نوشته به نام «چیزهایی که کاش وقتی ۲۰ ساله بودم می‌دانستم…». این کتاب که با عنوان What I Wish I Knew When I Was 20 توسط انتشارات هارپرکالینز منتشر شده، داستان‌ها و نکات ساده‌ای است که می‌تواند برای نسل جوان بسیار آموزنده باشد. بسیاری از نکات مطرح شده در این کتاب، فراتر از فرهنگ یک کشور یا یک نسل خاص هستند و می‌توان مصداق‌های آنها را در نقاط مختلف «جغرافیای اقتصادی جهان» جستجو نمود.


این کتاب توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ترجمه و با مقدمه دکتر علیرضا فیض بخش منتشر شده است. همچنین اخیراً در خبرها خواندیم که آقای محمدرضا آل یاسین این کتاب را ترجمه کرده‌‌اند و نشر هامون مسئولیت انتشار آن را بر عهده گرفته. نوشته‌ی خانم سلیگ و سایر نویسندگانی که در این حوزه کار کرده‌اند، به ما یادآوری می‌کند که وظیفه داریم دانسته‌ها و تجربیات خود را به شکلی که برای نسل بعد – که با فرهنگی متفاوت و در شرایط سیاسی و اقتصادی کاملاً متفاوت زندگی می‌کند و خواهد کرد – مفید باشد، برای آنها شرح دهیم.


با الهام از نوشته‌های خانم سلیگ در این کتاب و سایر کتابهای مشابه در داخل و خارج کشور،  ۲۲ سال برای بسیاری از جوانان کشور ما، سالهای سخت و دشواری است. سالهای تصمیمها و چالش‌های مهم. سالهای شکل‌گیری مدل ذهنی. سالهای کنکور. سالهای انتخاب رشته و سالهای انتخابهای استراتژیک. امیدواریم که مطالب این سری بتواند برای جوان‌ترها، مفید باشد.

  • danial azadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی